Archiwalny serwis www - może zawierać elementy, które nie są dostępne dla szerokiego grona odbiorców ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnościami.
 

dr hab. Elżbieta Szymańska, prof. PB

  

 Obszar zainteresowań naukowych

 

Innowacje, przedsiębiorstwo usługowe, turystyka, rozwój zrównoważony

   

 Najważniejsze publikacje 

   

  1. Szymańska E., 2017, Problems of Human Resource Management in Regional Nongovernmental Organisations, „Eurasian Studies in Business and Economics”, Proceedings of the 17th Eurasia Business and Economics Society Conference, s. 885-898.
  2. Szymańska E., Popławska M., 2017, Techniki wywierania wpływu na decyzje zakupowe turystów w świetle badań jakościowych, „Folia Turistica” nr 42, s. 125-140.
  3. Szymańska, E. Dziedzic, A. Rutkowski, 2017, Organisational Innovations in the Health-based Resort Tourism, Business: Theory and Practice 18(1): 54-63 (03 May 2017) https://doi.org/10.3846/btp.2017.006 .
  4. Szymańska E., Dziedzic E., Panasiuk A.M., Panfiluk E., Rutkowski A.,2017, Innowacje w turystyce zdrowotnej, Wydawnictwo DIFIN, Warszawa, 257 s.
  5. Panfiluk E., Panasiuk A., Szymańska E., 2017, Identyfication of the Flow of Innovations in Tourism Related to the Aestetic Medicine, „International Journal of Management and Economics”, Vo. 53, Issue 3, July-September 2017, p. 107-119.
  6. Szymańska E., 2017, Innowacyjność usług turystycznych – koncepcja modelu procesu rozproszonego, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (Research Papers of Wrocław University of Economics)”, „Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd Współpraca”, nr 473, s. 562-570.
  7. Szymańska E., 2017, Innovation systems in health tourism, „Journal of Economics, Business and Management”, vol. 5, no 1, January (2017), s. 1-5; DOI: 10.18178/joebm.2017.5.1.475.
  8. Lech J., Szymańska E., 2017, Modern Tendencies in SPA Tourism Innovations, „Economic and Social Development”, „Managerial Issues in Modern Business” Book of Proceedings, s. 67-75.
  9. Szymańska E., 2017, Badanie innowacyjności turystyki zdrowotnej, [w:] Innowacyjność i konkurencyjność międzynarodowa. Nowe wyzwania dla przedsiębiorstw i państwa, A. A. Janowska, R. Malik, R. Wosiek, A. Domańska (red.), Oficyna Wydawnicza SGH Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, s. 279-302.
  10. Panasiuk A.M., Panfiluk E., Szymańska E., 2017, Badania innowacyjności turystyki uzdrowiskowej jako jednego z segmentów turystyki zdrowotnej, [w:] Trendy w Turystyce, E. Biernat, E. Dziedzic (red.), Oficyna Wydawnicza SGH Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, s. 335-346.
  11. Panfiluk E., Szymańska E., 2017, The measurement of the Innovativeness of Helath Tourism Services Using Adequacy Matrix, „Entrepreneurship And Sustainability Issues” ISSN 2345-0282 (online) http://jssidoi.org/jesi/ 2017 Volume 4 Number 4 (June), s. 400-420, http://doi.org/10.9770/jesi.2017.4.4(1).
  12. Szymańska E., 2018, Sustainable Tourism – Theory Versus Practice, „Economic and Social Development”, Book of Preecedings, p. 17-25.
  13. Szymańska E. , 2018, The influence of the Environment on the Tourism Enterprises Innovativeness, „International Journal of e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning”, Vol. 8, No. 2, June 2018, doi: 10.17706/ijeeee.2018.8.2.122-129 , p. 122-129.
  14. Szymańska E., Wollenberg A., 2018, Possible Models of Post-Brexit Outcomes – from CARICOM and EU Perspectives, „Economic and Social Development”, Book of Preecedings, 261-265.
  15. Szymańska E., Kalejta J., 2018, Wellness Tourism and Non-Productive Functions of Forest, „Economic and Regional Studies”, Vol. 11, issue 2, p. 96-105, doi.org/10.2478/ers-2018-0019.
  16. Szymańska E., Innowacje społeczne w turystyce zdrowotnej — wstęp do badań, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, 2019, tom 20, zeszyt 2, s. 55-72.
  17. Sahakyan M., Suvaryan A., Borkowska-Niszczota M., Szymańska E., 2019, Formation and Development of Tourist Clusters: Case of Poland and Armenia, „Marketing and Management of Innovation”, vol. 1, 2019, s. 21-33, DOI: http://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-02 .
  18. Szymańska E., Małecka-Dobrogowska M., 2019, Innowacyjność projektów turystycznych. Przyczynek do badań, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, 2019, t. 20, z. 2, cz. 2 Produkt turystyczny Innowacje - Marketing – Zarządzanie, s. 171-185.
  19. Szymańska E., 2020, Innovation Theory: Where Is It Going?, „Eurasian Studies in Business and Economics”, vol 13, No.1, s. 253-263, DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-40375-1_18 .
  20. Kalejta J., Szymańska E., 2020, Specyfika kierowania turystycznymi organizacjami pozarządowymi [w:] Turystyka w naukach społecznych, tom III, K. Nessel (red.), Uniwersytet Jagielloński, Kraków, s. 71-82.
  21. Szymańska E., Panfiluk E., Kiryluk H., 2021, Innovative solutions for the development of sustainable transport and improvement of the tourist accessibility of peripheral areas. Case of the Białowieża Forest Region, „Sustainability” 2021, 13(4), 2381, s. 1-23; https://doi.org/10.3390/su13042381
  22. Szymańska E., 2021, Innowacyjne Przedsiębiorstwo Usługowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 249 s.              
  23.   
   

Podstawowe informacje

Imię i nazwisko

Elżbieta Szymańska, prof. PB

Tytuł naukowy

dr hab.

Stanowisko

Profesor uczelni

Katedra

Katedra Marketingu i Turystyki

Kontakt

Pokój

24 KS

Telefon

85 746 98 46

E-mail

e.szymanska@pb.edu.pl